Jump to content

Преди да се регистирате, молим ви прочетете Правилата на форумите и Какво е Без Мотика?.

Гого

Сглобяемата къща на Саня

Recommended Posts

Гого

За начало, ето една таблица с коефициента на топлопроводимост на материалите:

http://ekolivinghouse.com/images/coeficienti.pdf

Колкото е по-малко числото - толкова по-добре.

 

Нагледно видео какво се случва със сглобяемите къщи, когато влагата няма възможност да напусне стените:

https://youtu.be/tf1QReGwJoA?t=2m37s

Видеото е от статията - Дървените къщи, които скоро няма да ги има

 

Осб плоскости не се използват за вътрешна обшивка, заради отделянето на формалдехид.

За външна се използват, като играят роля на конструктивен елемент да спъват дървената конструкция. Без тях, ще са нужни диагонали в конструкцията, които ще затрудняват полагането на изолация, както и ще влошат топлоизолационните качества на стената. Топлопроводимостта на иглолистната дървесина е 5 пъти по-голяма от тази на каменната вата. В каменната вата има минимално количество формалдехид, а Кнауф имат модел и без никакво съдържание, но от прочетеното знам, че за предпочитане е тази на Rockwool.

 

Осб плоскостите, освен че имат конструктивна роля, също така затварят стената, за да може в нея лесно да се постави и насипен изолационен материал, като например перлит. Но по моите сметки, цената на перлита за еднакъв запълнен обем, е същата като на каменнната вата, която е по-добър вариант. Може да се използват и дървени стърготини, но пък аз в една дървена конструкция бягам от всичко, що е горимо. Каменната вата е негорима. Стъклената е горима, също съдържа доволно количество формалдехид. Даже като тази стъклена, с която са работили едно време, в която и мишка не свива гнездо, вече няма, или по-скоро е забранена.

Използването на метал в конструкцията е предпоставка за конденз и аз лично не бих го използвал. Освен това и е с висока топлопроводимост.

 

Нямам против сглобяемите къщи, но като знам, че с дървена конструкция е по-здраво, не бих си помислил за друга, щом става дума за живеене и живот на къщата.

 

Саня, по-горе спомена за "паронепропусклива мембрана" - щом си прочела почти всичко, трябваше да разбереш, че парите не трябва да се блокират, нито отвътре, нито отвън. В отделните сезони се движат в различна посока, а щом влизат в стената, трябва да излизат. Т.е. ако сложиш от едната страна пароблокираща мембрана, стената вече не е дишаща.

 

Добър заместител на оосб плоскостите са водоустойчивите шперплати. Те са изключително здрави! Слоевете им се редуват - един слой с влакната на дървото в едната посока, един в друга и така до достигане наа нужната дебелина. Осб3 се води импрегниран. В него по-трудно навлиза влагата, но и по-трудно излиза! В шперплата по-лесно се поема, но и по-лесно се отдава, което е сериозен плюс, наред със здравината му, но пък е и по-скъп.

 

Саня, правилно си обърнала внимание за наличния мухъл под прозорците - там са най-податливите места. Некоректнотоо изпълнение на пооставянето на дограмата, води както до нарушаване на топлоизолацията, така и до пробойни за влагата. 

Абарис спомена, че не се ползва пяна, което е много хубаво, защото тя също отделя формалдехид. Ал. дограмата води до конденз. ПВЦ е бюджетен вариант. Дървената е добре. За да нямаш загуби от прозорците, трябва да са като на пасивните къщи от троен стъклопакет, пълен с аргон. По самата дограма вече куп изисквания, които не са ми ясни и това ми е най-слабото звено в познанията ми до момента.

 

Относно излишъка от това да си слагаш изолация, щом ималло хубави тухли, било то и кирпичени. Да, излишно е, ако направиш достатъчно дебели стени. 10 см каменна вата се равнява на 30 см тухлен зид. Проблемът на тухлите е, че за да затоплиш помещението, първо трябва да сстоплиш тухлите.

 

При пасивните къщи се изпълнява т.н. "въздушен плик", който спира изтичането на въздух от стаите. Включително от ключалки и контакти.

 

По моето непрофесионално мнение, най-добре е да се комбинират различни материали в състава на една стена. Аз съм склонен да вярвам само на мнения, които са подплатени с факти и логични мисли. Твърдения, изказани и от най-големите гурута, ако не са обяснение, за мен не вършат работа.
 

За водопроводите, да, най-добри качества на водата са именно от тези на благородните метали. Ако си ги  направите от злато, ще е най-добре. От мед се води оптимално. Пвц не знам някой да ползва, при наличие на полипропилен. Минус в медните тръби е, че трябва това да ти е работата, за да може да си направиш сам ВиК инстлацията, докато с полипропиленовите ти трябва само един поялник за тях с нужните преходници. А една къща е изгодна за строене, само ако можеш почти всичко да си свършиш сам по нея.

Доста сте писали исе чудих за кое по-напред да пиша. Сигурно съм изтървал нещо, но ще пиша като се сетя какво е.

 

п.с.: сега се сетих за вътрешната обшивка на стените, с оглед пожарна безопасност - ако се живее вътре - двоен слой огнеопорен гипсокартон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Абарис

Гого, на панелката сложих троен стъклопакет на Трокал май 7 камерен профил беше. С К/бяло/4 сезонно стъкло. Към 2 години го имам вече, май е по топло :unsure: Едното крило което държа през ляото цял ден отворено по вертикала нещо се криви сглобката, предполагам че заради некачествен монтаж... май не са сложиливсичко което трябва да се сложи... трябвада ги извикам да видя кво ще кажат. Уж гаранции има.

 

За топлоизолациите... каквото и да се слага, къщата на свещ едва ли ще се отоплява. Какво става през жегите в помещения с топлоизолации, по хладно ли е? Всъщност има  ли измерени температури някъде нагледно преди и след топлоизолация?

 

За медните водопроводи. То едвали локалната водна иснталация ще промени забележимо качеството на водата при положение, че до къщата идва по некачествени водопроводи и Бог зннае през какви места минава. Но, като инвестиция е удачно да се нарпави, прави се един път (и си е гъзарийка). Не мисля, че има нещо сложно при медните тръби. Свързват се чрез спойки с калай, или нещо което аз бърках с калай доактобаща мине ми каза, че с него е правил тръбите за газовия бойлер. Процедира се почти като при пласмасовите тръби, (както и да им е точното название) с горелка се нагряват двете части за спояване и се нанася калая. Той се стопява и обгръща снадката, изтива и запечатва. Мисля, че това е общо взето. Ако случайно се скъса спойката запояваш пак и готово. Бащата каквото направи тук вече 15 години не е имало проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Гого

Ако водата иде по некой централен водопровод, общо взето си прав. Но ако си на сондаж, там май трябва да има друг ефект.

 

Точно тоя номер с горелката ми е чужд. А на човек му е трудно всичко, което не знае как да го направи. :)
Да се спука, не ме устройва, защото в една дървена къща с тръби в стената, чакай да го усетя навреме, че сълзи или пък да вземе сериозно да протече... Липсва ми информация, вероятно има как да се направи успокоително и задоволяващо здраво, просто аз не съм на ти с тях. Докато дойде време, трябва да се образовам и да взема решение и за тръбите.

 

За добре изолирани къщи, така да се каже и от осветлението в къщата и от компютъра и от всяко устройство, което отделя топлина, ще се топли къщата. А разликата във външна и вътрешна температура я дават доста голяма. Ако палнеш някаква печица, вътре трябва да не може да се стои. Аз съм фен на ракетните печки и камините с вторично изгаряне. По-малко дърва, повече топлина и по-малко дим в комина. Яката работа... 

За лятото, същата работа. Топлият въздух се стреми да нахлуе в студения. Затова и тогава парите се движат отвън навътре в къщата. Ако е добре изолирана, трябва да държи хладно. Откъде ще й се покачи температурата?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Това с пакета- ОСБ, мембрани и т.н. го видях в един записки на баща ми. От прочетеното до моента останах с впечатление, че стените трябва да са дишащи. Не случайно го пуснах тук и те изчаках за коментар. Това с мембраните е доста предлагано от различните фирми като " най-добър вариант". Забелязах, че има неща необосновани, които се предлагат от различни фирми. Мисля, че те работят с един и същ подизпълнител, който така си прави нещата.

Още не съм видяла какъв избор е направил баща ми. На компютъра има събрани снимки с европанели. Още събирам знания и не съм готова да дам обосновано мнение. В нета има толкова противоречиви неща, че започвам да се обърквам. Колкото повече чета, толкова повече разбирам колко малко знам.

 

Изолацията предполагам ще бъде каменна вата, според мен предлагат предимно този вариант. Къщата ще бъде малка. Ще има само един щранг кухнята и банята ще бъдат с гръб една към друга с водопровод както до сега.

 

От изгледаните до момента клипчета, в 90 % компроментираните места са около прозорците. Фолио покрай прозорците и външни ролетни щори дали е добро решение? Предполагам дограмата ще бъде пвц. При тези къщи незнам дали дограмата се монтира с пяна.

 

Не разбрах защо ми е още изолация?

 

Като ще правим дишащи стени, материалите трябва да бъдат съобразени с това. Каква още изолация да слагам? В къщата няма да се живее през зимата. Дори през лятото ще се преспива по няколко дни в седмицата. Тя е в планината, колко горещо може да бъде !?

 

Това с формалдехида изобщо не ми хареса!

 

Не знаех че има ракетни печки. Отивам да се ограматявам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Гого

За такава къща е достатъчна изолация само между вътрешната и външната обшивка. Но не ми стана ясно, какъв ще е изборът за фасада.

Повечето фирми не слагат каменна вата, пишат просто минерална, но и каменната и стъклената са минерални вати. Естествено, че слагат по-евтината. Ако пишат гипсокартон, слагат най-тънкия, както най-тънкото осб, което може и да не е осб3. Въобще пълна картина на спецификациите на материалите трябва, когато някой ти предлага да ти строи нещо, и това описано в договор.

Няма да приспивате зимата казваш, ама като стане една хубава и спретната къщичка, ще си викате, ех що не е по-топло, че да идваме и през зимата тук. ;)

Върху осб-то, вместо пароблокираща мембрана, се слага паропропусклива, че и двоен слой препоръчват. След нея 2-3 см дървена скара, която да играе роля на дренаж за влагата, като влезе, да се разкара, и след тази скара си слагате фасадата, като пвц сайдинг е най-на далавера, щото е към 15 лв на квадрат и се слага лесно. Ако ти го слага фирма - 30 лв/кв. Както се слага, така се и разглобява, ако е нужно за нещо, пък и за своевременна инспекция на състоянието на стените зад тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Виж какво намерих

 

Защо къщите които са добре затворени и не се използват през зимата, пролетта са пълни с вода ?

 

" Влагата се движи от места с по-голям концентрация към места с по-малка концентрация.При 35 0С въздухът поема 34 гр./м3 при 0 0С - 4 гр./м3 останалото кондезира ...."

 

Това предполага мухъл в стаите или вода в стените?

 

Одушниците не помагат ли ?

 

Имаме  спор за ОСБ имало полски или чешки който бил ок.Но филмата работи с нашия, стимулирали родното производство

 

Гредите се импрегнирали в автоклав - не разбрах това добре ли е

 

 

Проблема с влажния материал май е на линия.Четох, че трябва да се сече есента, когато соковете в дървото са по-малко и дървото е по-сухо. Другото което разбрах е, че дърветата в северните страни растат по-бавно и са по -сухи, затова е по-добре да се внесе ...

 

Според архитект / не си е написал името/, за външни стени 150 мм е малко.В Германия издавали Сертификат да такива дебелина, но тези панели / Боби ми се сърди ,че ги наричам така/ се използвали за леки постройки тип бакари или плевни.

 

 

Прочетох и нещо друго което не мога да не споделя.Беше в рекламата на една фирма

 

"Дървената конструкция и дограмата образуват естествен термомост предотвратяващ образуването на конденз.Шлайфането , байцването и лакирането с УВ  и противопожарни лакове придават на къщата видът, за който сте мечтали "

 

Защо останах с впечетление, че термомостовете не са желани !?

А за противопожарните лакове и добрия външен вид ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Нуша Калчева

В България 150 мм е бунгало /вила/ за временно ползване- бюджетен вариант за "бедния българин". За постоянно - около 250 мм. Най- добре погледни табличката на Гого за коефициента на топлопроводимост на материалите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Да, и аз прочетох за 250 мм. То нашето на практика ще бъде вила :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Гого

Значи каквото искат да стимулират, да си го стимулират, като си правят тяхна си къща. Вие си имате изисквания за материалите, като на място ще идете и ще си ги платите с транспорта.

 

Цитирам:

  • в никакъв случай не ползвайте OSB на Кроношпан България, това е най-некачественото OSB на нашия пазар. Лесно се раздува от вода, дори водоустойчивата им версия.
  • ползвайте или американско OSB, внасяно от Топливо и Будмакс (те ту имат, ту нямат) или полско OSB3 на Kronopol. Това полското съм го тествал при екстремно мокрене в продължение на месеци и няма и помен от раздуването, което се случва при българското при леко намокряне.

Ако стените дишат, не би трябвало да има вода в стаи и стени. Все пак, има си дренажна скара на фасадата, няма пароблокиращи материали никъде. Ама да се изолира чак толкоз добре, не е толкова лесно, та не бой се.

Гредите хубаво са импрегнирани, ама един влагометър струва 20на лв. Аз не бих им дал да ми турят греда, която е с влажност по-висока от 14%. 
Това, че в по-студените страни расте по-бавно е вярно, но това не ги прави по-сухи, а с по-голямо плътност и твърдост. От Финландия иде прекалено твърдо за нашите условия и се пука през лятото. Затова са приели, като оптимален вариант за нашите условия, дървеният материал от Австрия. Хубав такъв продават в ЙАФ България, с гарантирани параметри. Сух в допустимите норми 12-14%, идеално калиброван. Вярно, българският такъв е към 400 лв, а от ЙАФ е към 900 лв, но на вас няма да ви трябва чак толкова много, та да пестите от това.. 

За вила, 15 см, като 10 см от тях са каменна вата, стига. Това си се равнява на 30 см тухлен зид. Ако се сравни с панелките, да не говорим. Ако не ви трябва кой знае каква шумоизолация, слагайте от най-леката на Rockwool. Топлоизолационните й качества са почти същите, но пък цената й е по-ниска.

 

Термомостове са нежелани, да.

Прочетете още малко и гледай  как сами ще си я сглобите. ;) Все пак е до 35 кв.м. 

Чакам да стигнеш до покрива и подпокривното пространство. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Чакаш ти, знаеш ли още колко имам да чета :Д

 

След месец четене,ще стана толкова добра, че ще мога да си сменя професията :Д

 

Въпрос

 

Как стои въпроса с бойлера? Гипсокартона едва ли ще го издържи. Само не ми казвай ми " вземи си Делимано"

 

П.п чета и пиша предимно на телефон или таблет, кога ще мога да ползвам емотикони

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Има малка промяна в плана. Къшата няма да бъде с " панели", а ще се изгражда на място.

Причината: "ще се купуват материали по наше изискване, и вградени в "панел", няма да сме сигурни, че е вложено е  точно това което сме закупили.Има опасност макар и малка някоя от мембраните да бъде сложена обратно".

 

Как ще бъде изградена къщата по нашия план.

 

Стени

 

Външни  ОСБ-5 мм--паропропусклива мемебрана-- вата Rockwool./ по съвет на Гого/  2х5 мм--паропропусклива мембрана--ОСБ-- гипосокартон     Въпрос: Дали е удачно да се пропусне ОСБ от вътрешната страна към стаите и да се сложи двоен пласт гипокартон.Причината -/ по информация на Гого/, ОСБ отделя формалдехид, искам да  го избегнем.

 

По идея на баша ми отвън къщата ще бъде облицована със Сайдинг / дори не знаех какво е това /

 

http://oblicovki.eu/%D0%A1%D0%B0%D0%B9%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B3

 

 

На мен не ми харесва, да имаме пластмасова къща.Тя и без товае малка, така ще прилича на барака за инструменти, според мен.

 

 

Вътрешни стени по същата схема, но с ОСБ 3 мм

 

 

Подове минерална вата--гипсофазер---ламинат, това не е моя идея.Не съм сигурна за ватата на пода.

 

Баня и ъгъла с кухнята-- теракот.Стени фаянс.Мястото на бойлера ще бъде подсилено с допълнителна греда.

 

Таван -   Върху гредите ОСБ--вата -- гипсофазер/ това е пода на подпокривното пространство, към стаите окачен таван.

 

Покрив - върху гредите ОСБ--от вътрешната страна паропропусклива мембрана и вата--гипсокартон. От външната хидроизолоционно фолио--воалит--битумни керемиди/ битумни шиндли/ ,улуци

 

Кабелите ще минават през канали под гипсокартона

 

ВиК-   кухнята и банята са на същото място, не знам какви ще бъдат тръбите за водата

 

Няма комин --при нужда ще ползваме духалки

 

Вентилация - банята ще има прозорче, на дограмите ще има вентилационни отвори и това е.Според мен е малко.

 

Врати - интериорни
 

Дограма- сигурно е, че няма да бъде плъзгаща.Ще има външни ролетни щори.Предполагам 5 камерна,без Ка стъкло.Искаше ми се външен перваз за да сложа цветя.

 

 

Конструкция -- гредите внос от Австрия, импрегнирани, в  Автоклав

 

скрепителни елементи - винтове, планки, шпилки

 

нямах време да прочета дали гредите се свързват със специални сглобки като мебелите

 

Очаквам коментар :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Гого

Първо конструктор трябва да сметне конструкцията, спрямо гредите, които сте решили да ползвате. Ако ще се изчислява без диагонали в нея, които да я спъват и да е устойчива на вятър, то ОСБ плоскостите играят конструктивна роля във външната обшивка. Това 5 мм където го споменаваш, и с него и без него. Използва се минимум 11 мм osb3 (3-ката значи импрегниран) и пак да кажа, не българския. Къщата не е голяма, не бих пестил от дебелината на осб плоскостите. Направо 15 мм.
Гредите не знам какви сте ги избрали, но 5х10 см са ок. 10х10 см първо е разхищение, второ разваля изолацията. 
 

Стените отвътре навън:

  • Предстенна обшивка за гипсокартон, минамалната дебелина, която позволява металната конструкция (аз бих я направил дървена). Предстенната обшивка е нужна, за да не се захващат плоскосите за гредите на носещата конструкция. Най-малка неравност или трептене от натоварване и пукнатина по фугите на гипсокартона. В тази предстенна обшивка ще влезнат кабели, тръби, каквото е нужно. Ако е 4 см или 6 см, с такава дебелина се взима и каменна вата от най-леката. Гипсокартонът, естествено е огнеопорен - 1 или 2 слоя;
  • Каменна вата между гредите, поставена със стараниее, без намачкване, без натъпкване, добре изрязана, да влезе точно на мястото си, с нужната дебелина - ако гредите са 5/10 см, т.е. оформят стена от 10 см, то и ватата трябва да бъде толкова - пак от най-леката - 30 кг/куб;

(забележи, още няма никъде паропропускливи мембрани)

  • Осб3, 11-15 мм
  • Паропропускаща мембрана със залепени снадки чрез самозалепваща хидроизолационна лента - ето къде й е мястото. :)
  • Дървена скара + сайдинг. Тук се постига ефектът на вентилирана фасада, която има много добри свойства в летните жеги. Вентилираният слой също служи и като дренажен слой - демек ти държи влагата навън от конструкцията. Дървената скара е от имрегнирани летви, даже и боядисани. Те не се виждат. Сайдингът може и да не е пвц, може и дървен, ама малко соленко навлиза. Къщата няма да е пластмасова, просто с такъв сайдинг ще е защитена от влагата. Сайдингът може да бъде, както хоризонтален, така и вертикален. Също и комбиниран. Много добре се получава, когато се комбинират две гами от един цвят на сайдинга - приятно се раздвижва фасадата и не седи монотонна.

За пода. Подовете на тези къщи се прави от дъски с ширина 20-25 см през 40 см една от друга. Те са захванати за дървената носеща конструкция. Между дъските се слага изолационен материал - демек каменна вата :Д

Преди да се излива бетон за плочата, основи ала бала, под него дебел найлон. Бетонът е хигроскопичен и точи влагата от земята, като я придава нагоре към конструкцията. Върху плочата се поставят с анкер болтове гредите, върху които ще стъпват носещите греди на дървената конструкция. Тези греди, които се захващат с анкер болтове за плочата, също под тях трябва да са изолирани от директно съприкосновение с бетона. Относно анкер болтовете. Мързеливият вариант е да се набиват във вече излятата плоча. По-трудният, но супер сигурният начин, че нищо няма да ти отвее къщата, е преди изливането на бетона, да се сложат J образни анкери, които са захванати за арматурата на плочата. Излива се бетонът и тези анкери вече няма какво да ги изтегли оттам. Върху тях се сллагат основните греди. Та, отклоних се малко от пода, но е свързано и е важно. Борба с вллагата от всички направления. Гипсофазерът не е много добър вариант според мен за под. Хигроскопичен и чуплив. Сега, вие няма хоро да играете, ама все пак.. Практикуват поставяне на осб плоскости, но за предпочитане е поставяне на дюшеме с нут и перо - т.е. да влизат еднов друго, така че да няма едно нагоре, едно надолу. Дюшемето ако е хубаво, може да се ползва като  основна настилка. Ако не е, върху него ламинат. За дюшемето да се спасва правилото, по 5-10 мм разстояние от всички страни. Дървото диша, трябва да има накъде, иначе ще се надуе където не искате.

 

Покрив. Да разбирам ли, че подпокривното пространство няма да е обитаемо? Ценното на двускатните покриви е, че с една стеничка от 1 метър, с комбинация от двускатен покрив, получаваш къща с двойно по-голяма квадратура, като изключим мястото за стълбите. А мансардите могат да бъдат много романтично и уединено място :Р :Д

 

Ако няма да е обитаем - гредите на тавана са "нормални". Между тях каменна вата. Отдолу огнеопорен/влагоустойчив гипсокартон, според помещението. Върху гредите може да няма нищо, може осб, може дюшеме.

 

Ако е обитаем, правят се композитни специални греди от осб и дърво, които обират вибрациите от ходенето на втория етаж. Изолация между гредите се слага най-вече заради шумоизолацията към втория етаж.

35 кв (колкото е допустимата площ за олекотено узаконяване), с добро разпределение, без гадни коридори, може да изглежда доста голямо, оссобено с 2 спални и тераска отгоре. ;)

 

За покрива. Да не вземете и него да направите с греди 10/10, както ги правят масово в България.  4 скатният покрив е по-сложен и трудоемък и отнема от пространството под себе си. Оосвен това не може да се направи толкова стръмен, колкото двускатният и оттичането на водата ще е по-лошо, както и навлизането на вода под керемидите ще е по-лесно. Гредите на покрива трябва да са правилно зарязани в горната си част, така че да опират една в друга. А в долната, да лягат добре на хоризонталните греди. Колкото по-голяма стреха, толкова по-защитена къща от влага и повече сянка.

Между гредите се пълни пак с вата. Над гредите осб3. Над него паропропускаща мушама със залепени връзки между слоевете. После двойна скара за бетонни или керамични керемиди. Керемиди със инсталирани вентилационни клапи през определено разстояние (според инструкциите на производителя). Важно е, подпокривното пространстов да е вентилирано. Ако е обитаемо, ясна работата, пррозорци това онова. Ако не е, в обшивката на стрехата се оставят замрежени отвори, през които да циркулира въздухът. Ако не се вентилира, лятото плачи майката от жегата и навлезналата влага чрез парите.

За крепежните елементи, ако искате да е здраво, ползвайте само качествени. Ще идат няколко стотин лв само за тях. Ако не ползвате качествени, пак е по-добре от пирони. :Д

За банята.
 

Ето няколко принципа, които е добре да се спазват при правене на баня:
  1. За предпочитане е стенната система да е с добра паропропускливост във всички слоеве.
  2. За предпочитане е плочки да се слагат само на местата в които са непременно необходими, а останалите места да бъдат оставени да преминават парите, освен към тавана, където има по голяма опасност от конденз.
  3. Задължително да се предвиди вентилация на банята за принудително извеждане на парите от сградата.
  4. За предпочитане е да се ползват два слоя плочи на стените за намаляване на вибрациите за да не паднат плочките.
  5. Силно препоръчително е да се ползва flex лепило за плочки.
  6. Най-сигурно е ако се ползва аквапанели за плочи, но един слой зелен гипсокартон + аквапанел отгоре или два слоя зелен гипсокартон ще свърши работа.
  7. Течна хидроизолация на стените и пода и хидроизолационни ленти за баня във всички ъгли поставени според спецификацията на производителя е повече от препоръчително.

Дървена конструкция със сглобки се нарична Timber Frame. Такива къщи в Щатите си правят само богатите. Не само по-слложно за изработка и изчисление, ми е доволно повече дървен материал, заради сечението на гредите от 20х20 см. Една такава 6 метрова надлъжно слепена греда струва 200 лв.

 

Една част от мнението ми е преразказана от наученото, друга директно копирана от сайта, към който вече ти пусках линкове. Не знам дали ти пусках тази статия от сайта, та го правя сега. Мисля, че ще ти е също от полза: Концепцията за дървена къща „Катрина“

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Лили*

Можеше да не ми пускаш идеята за обитаем таван

 

Разбира се, че всичко ще мине през специалисти. Те обикновено предлагат два варианта на използвани материали и въз основа на това правят изчисленията.

 

Първата фирма "леко" ни излъга на два пъти и се разделихме. Още не са готови документите за строеж, които уж бяха готови още преди две седмици. Сега започва ново търсене....

 

Да, гредите щяха да са 10/10 ще го коригираме.

ОСБ е 15 мм, техническа грешка

За банята, предположиш че плочките не са много добра идея, ама е баня все пак. Ще разгледам аквапанелите.

Не разбрах какви два слоя плочи да слагам в банята.

Защо не харесваш битумните керемиди?

Сайдинга ще се монтира върху скара. Не го написах, защото не знаех че има и друг начин.

В стените има паропропусклива мембрана, не си я видял

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Миленка®

Медните тръби са на практика вечни.  В посолството в Мадрид инсталацията на парното е изпълнена с медни тръби, за водопроводната не мога да кажа, защото не се виждат. Единственото, което ме възпира да сложа в къщата такива е, че не живеем там и може един ден просто да я намерим без водопровод.  Но един ден като се преместим да живеем там определено ще пуснем нов водопровод с медни тръби и то външно, така ще имат и декоративен ефект. 

За стара къща не е препоръчително да се слагат ПВЦ или алуминиеви дограми. Знам аргументите на всички, които ще ми скочат с възражения, излишни спорове не ми се водят. Маркирам го само като факт, който иска, има начин да разбере защо не е препоръчително. Има много сгради, които са преживели успешно по 200 и 300 години и са съсипани буквално за 20-30 години заради прилагане на съвременни решения, които са подходящи за друг тип строителство. 

По повод изолациите, ако някой си мисли, че без да се отоплява къщата, само с наличието Х санти изолация, тя ще бъде топла, жестоко се лъже. Къщата, където живеят родителите ми е с еднокатни дървени прозорци, 80 санти кирпич, там се разхождам по къс ръкав. Нашата къща също е с еднокатни прозорци, които даже са и изметнати. Единственото, което ще направим е да сложим втори кат обикновени дървени прозорци от вътрешната страна. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
беля

И аз имам особено мнение за съвременните подобрения по старите (кирпичени) къщи, най-вече защото циментовите замазки водят до сериозни структурни проблеми. Тук има хубаво интервю по въпроса

 

  • Харесвам 1
  • Мерси 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създай нов акаунт или се впиши, за да коментираш

За да коментираш, трябва да имаш регистрация

Създаване на акаунт

Присъедини се. :) Регистрацията става бързо!

Регистрация

Вход

Имаш акаунт? Влез оттук.

Вход

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    В момента само ти разглеждаш тази страница.

×
×
  • Създай нов...

Информация

Поставихме cookies на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване