Jump to content

Преди да се регистирате, молим ви прочетете Правилата на форумите и Какво е Без Мотика?.

Боби Димитров

Мотики и други градинарски инструменти

Recommended Posts

ivkit
Отговорено (Редактирано)

Тези, Олфа, бая изпипват инструментите да му се не види. Много ми харесват - механика, идея, материал, цена, изпълнение. Японци... 

Може да си го сложи човек на врата, да резва каквото прецени дребно в градината, да присади, ако им свикне...

Че и резервно ножче хитро поставено отзад. 7-8 лв дадох.

17140488169712939244201944852890.jpg

1714049073395397330306747676827.jpg

1714049197003857598341314782719.jpg

Редактирано от ivkit
  • Харесвам 1
  • Мерси 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Славянски
преди 2 часа, ivkit написа:

Белота лопати и мотики са с много дебела, добре оформена стомана. Нямам дългогодишни наблюдения, но ми се виждат топ за България. Имам няколко, доволен. За сега.

Всъщност по-правилното изписване - освен на латиница - е Бейота. Но по-скоро това е като изговаряне. Бих се придържал към латиницата. Ето тук може да се чуе как го произнасят:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Славянски
Отговорено (Редактирано)

Един отзив за гребло/търмък на Bellota, което взех. Става дума за ето този модел. Аз отпреди имах едно такова на ширина 40 см, с което не съм имал проблеми. Само дръжка не му бях взел и ползвах една крива по-евтина дръжка, която не ме радваше с вида си. Та наскоро поръчах дръжка, която е прилична, обаче е само на 120 см. Оказа се, че имали и по-дълги дръжки, но в сайта не било обявено. Та в крайна сметка реших да поръчам още една дръжка и още едно гребло от най-широките на 55 см (20 зъба). 

Обаче не е домислено. Понеже е много широко и напънът в краищата става силен, то буквално още на първото или второто събиране на сено, при закачане в някакво дебело стъбло (тип коприва) почна да се криви и даже се зачупи заварката. В идеалния вариант трябва да му заваря някакви диагонали от шина за укрепване. Само че ме няма никакъв в заварките и засега го прихванах с тел, което върши работа, но визуално е нелепо. Та излагация от Bellota. Не си ли тестват инструментите?

Лопатата, която взех, тепърва ще ѝ правя ревю. Яка е, обаче дръжката можеше да е по дълга едно на ръка, и второ няма подгъв за краката. Съответно с този остър ръб е много неприятно да се копае и пак или ще се заварява някаква лайсна, или евентуално дървена да нанижа отгоре и да я залепя, но това второто може и да не проработи. Какъв им е проблемът да беше малко по-дълга и да я подгънат един сантиметър или сантиметър и половина?

Редактирано от Славянски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloster

Да отбележим важна подробност по темата и чупенето на вилите. Не е добра идея да има заварки по работната част:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_of_welded_joints - Комбинацията "заварка + циклични натоварвания" води до много по-бърза умора на материала:

Цитат

During welding, joints are formed between two or more separate pieces of material which can introduce defects or residual stresses. Under cyclic loading these defects can grow a fatigue crack, causing the assembly to fail even if these cyclic stresses are low and smaller than the base material and weld filler material yield stress.[1] Hence, the fatigue strength of a welded joint does not correlate to the fatigue strength of the base material.

(приемам помощ с превода, твърде много технически термини има):

По време на заваряването на две или повече отделни детайла може да се появят дефекти (структурни промени) и остатъчни напрежения. При наличието на циклични натоварвания тези структурни промени може да доведат до образуването на пукнатини/нацепвания, които причиняват разрушаване на възела даже при гранични натоварвания по-малки от тези на основния и пълнителния материал. Съответно границата на якостта на заварката не съответства на якостта на основния материал.

Ако ви е любопитно за остатъчните напрежения може да разровите за ЖП релсите, които са заварени и тогава влакът не прави "трак-трак". И в България вече има доста такива (разровете за "cab ride" и маршрут/крайни спирки в Ютюб). Препратките са към едно и също пътуване:

https://youtu.be/vCGNNLEuT50?t=12869 - БДЖ, България, май 2023, без тракане;

https://youtu.be/vCGNNLEuT50?t=16685 - БДЖ, България, май 2023, с тракане;

https://www.youtube.com/watch?v=6v4Wd-Ev0JI - поглед отсрани какво се случва при преминаване на вагоните при много занемарено свързване на двете отделни релси (траверсата по-скоро виси над чакъла вместо да е стъпила на него). Пак е от България.

 

Та съответно за инструментите: ако има заварки по работните части, не очаквайте издръжливост. Лопатите и вилите за копаене са подложени на циклични натоварвания/усилия. При тази от Лидл пак има заварки, но ги бяха обработили добре и да не си личат. Но на найлоновата опаковка имаше отпечатано стилизирано изображение с лопата, корени и задраскано :) 

На 18.05.2023 г. at 11:28, Боби Димитров написа:
На 20.04.2016 г. at 13:49, Sid написа:

Уви на третия ден от моето прекопаване на двора попаднах на яки корени и ... се чу характерно припукване... Масивната вила за копаене се оказа куха работа:

Явно за да спестят материал са я изработили цялата куха, а не масивна... което според мен е излязло много по-скъпо и не виждам логика...

Сега се оглеждам в ebay за още 1 такава - надявам се по-здрава, тъй като върши чудесна работа.

post-230-0-35252400-1461160126_thumb.jpg

Писал съм за нея нагоре в темата. Почнаха на 26 лв преди няколко години и тогава цената беше ок за качеството (което е леко шитаво). При моите условия издържат около 2 години, до момента съм купувал 4, последната - през март и вече е огъната.

Всичките заминават по идентичен начин, първо се огъват 1-2 зъба и след това се чупи Т-то, където зъбите минават в дръжката.

В тяхна защита да кажа, че и Фискарска на двойна цена не издържа повече така че... Най-старата ми е от една скандинавска марка, Кarlstad Redskap, която учудващо не беше скъпа, поради ликвидацията на склада на вносителя :) Така че 8 години от нея и 2 години от лидъл и фискарс, не знам...

 

Сетих се и за Ричард Пъркинс (Richard Perkins), че препоръчваше една широка вила за прекопаване (broadfork): https://reagtools.co.uk/products/the-broadfork (тук му е видеото от канала в Ютюб, третата снимка на продукта). Та на същият сайт имат лопати и вили на някакъв малък английски производител, които изрично се рекламират, че нямат заварки. Забележка: цените в сайта са без ДДС:

https://archive.is/ECmZE#selection-4165.0-4177.186 вила за копаене (архивирана версия)

https://reagtools.co.uk/products/ergonomic-border-spade-solid-socket - тук е лопата за копаене (garden и border определенията май съответстват на различна ширина на работната част)

 

Редактирано от zloster
добавено видео с влакова композиция отстрани, когато преминава през износено свръзка на две релси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kokorko

Много добра лопата, писал съм някъде назад в темата има в моя лидл 2-3бр ако на някой му трябва да казва

 

image.thumb.png.cc0305b0a09ccadedf2d53cd855b3ebb.png

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създай нов акаунт или се впиши, за да коментираш

За да коментираш, трябва да имаш регистрация

Създаване на акаунт

Присъедини се. :) Регистрацията става бързо!

Регистрация

Вход

Имаш акаунт? Влез оттук.

Вход

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    В момента само ти разглеждаш тази страница.

×
×
  • Създай нов...

Информация

Поставихме cookies на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване